28.09.2014 Zamek w Łapalicach

Na miejscu zbiórki, pod pomnikiem Jakuba Wejhera, zastałam 3 Panów czyli Gojasa, Elvisa i Dominika.

Okazało się że nasza orientacja w terenie i znajomość mapy nie jest taka zła i bez problemów dojechaliśmy na Zamek. Staraliśmy się ograniczyć asfalty, a jeżeli już to wybierać te o małym natężeniu ruchu tak by móc w spokoju podziwiać okoliczne widoki. Pojechaliśmy przez Zibertowo, Robakowo, Sychowo, Milwino, Smażyno (ominęliśmy ten okropny podjazd pod Częstkowo wybierając skrót lasem), Lewino - tam zajrzelimy do kurchanów, Staniszewo, Sianowo, Garcz, Łapalice.

Zamek jak to widać na zdjęciach, jak na planowane 70 m2 wyszedł ... no tych metrów kwadratowych trochę się rozmnożyło wink

Budowniczy miał rozmach. Dodatkowo, tym razem udało nam się znaleźć skrzynkę geocatchinową. Dorzuciliśmy do niej fanty (szprychówkę z WPR i smycz na klucze) i wyruszyliśmy w drogę powrotną. By nie jechać tą samą trasą pojechaliśmy w stronę Sianowskiej Huty by tam odbić na Będargowo. Szukaliśmy szutrów by nie jechać asfaltem. Skończyło się wyprowadzaniem rowerów na spacer, gdyż drogi na mapie były, na gps też i to nawet jedna wyglądająca jako asfalt (szeroka biała kreska) a druga jak szuter (gruba czarna kreska), ale obie okazały się polem, które przeszło w nieużytki rolne (czytaj łąka z trawą po pas). Tak czy inaczej przedostaliśmy się do Bendargowa, gdzie zamiast szutrówki (jak by wynikało z mapy) czekał na nas asfalcik aż do samego Zęblewa. Tam na krzyżówce mapa i zdrowy rozsądek wskazywał, że należy pojechać w las prosto by dostać się na drogę między Smażynem a Częstkowem, natomiast gps (a właściwie jego operator) próbował wmówić pozosałym uczestnikom wycieczki, że należy skręcić w lewo (czytaj wg operatora na Wejherowa, wg użytkowników map - w stronę Lęborka). Użytkownicy map, jako że byli w więkości, pojechali prosto i wyjechali tam gdzie chcieli czyli niedaleko wjazdu na leśną drogę do Milwina. Powrót asfaltem do Ustarbowa, a dalej przez las do Wejherowa. Chłopaki umyli rowerki na myjni (mój był czysty - tylko jak brud wyschnie to zdrapię :-)), ale napęd jest czysty).

Dystans 91,87 km, tempo jazdy 17,1km/h choć to mało ważne dane

Zdjęcia można obejrzeć

tutaj:  https://app.box.com/s/hr2cxgx3xq2gszef0vnt

i tutaj:  https://www.facebook.com/Invictus014/media_set?set=a.727317790656621.107...